1 דקות קריאה

יצירת קיר משפחה בבית היא דרך נפלאה לספר את הסיפור הייחודי שלנו, כמשפחה. אין כמו אוסף כזה כדי להעיר את קירות הבית שלנו, להיפגש סביבו מפעם לפעם ולהעלות זיכרונות מחוויות משותפות. הצגת תמונות משפחתיות על הקיר יוצרות חיבור ושייכות ומשמשת תזכורת מתמדת לקשר הרגשי בין בני המשפחה. בעיניי כל בית חייב קיר כזה לכן, הכנתי עבורכן מדריך שלב אחרי שלב שיעזור לכן ליצור קיר משפחתי מיוחד ומלא בסטייל.

שלב 1 - בחירת מיקום קיר המשפחה

בחרי קיר בבית שיש בו מספיק מקום כדי להכיל את התמונות המשפחתיות שלכם ואלמנטים דקורטיביים אחרים. זה יכול להיות בסלון, באזור פינת האוכל, במסדרון או בכל אזור אחר שמרגיש לך נוח להציג בו את התמונות שלכם. תמונות ומזכרות מסודרות בקפידה על קיר מרכזי יכולות להפוך את החלל לחם ומזמין ויכולות להשפיע בצורה חיובית על האווירה בבית. 

מתוך פרוייקט: הבית שלי

שלב 2  - איסוף ומיון

קיר משפחה מאפשר לכל אחד מבני המשפחה לבטא את עצמו בצורה יצירתית על ידי בחירה והצגת התמונות והמזכרות המועדפות עליו. תוכלי לבחור להפוך אותו לפרויקט שבו שותפים כל בני המשפחה. אספו מגוון תמונות משפחתיות שלכם - מהיומיום, מרגעים מיוחדים ביחד, מטיולים וחוויות משותפות או אירועים. תוכלו לבחור לשמר את ההיסטוריה המשפחתית שלכם ולשלב על הקיר תמונות ומסמכים משפחתיים ישנים יותר שיתעדו מספר דורות במשפחה. אספו רשימות מיוחדות, אמנות שנעשתה על ידי הילדים או כל דבר אחר שתרצו להציג . זכרו שזה קיר המשפחה שלכם ואתם יכולים להביא לידי ביטוי את זיכרונות המשפחה בכל דרך או צורה שתבחרו. לאחר שאספתם, הגיע הזמן למיין את התמונות עבור קיר המשפחה לפי גודל, צורה או צבע.

שלב 3- החליטי על סגנון או נושא

קבעי את הנושא או הסגנון הכללי שאת רוצה לעצב לפיו את קיר המשפחה שלכם. זה יכול להיות מבוסס על פלטת צבעים מסוימת, סגנון עיצובי מסוים (קלאסי, כפרי, אקלקטי) או שילוב של אלמנטים עיצוביים שונים. נושא אחד מגובש יעזור לקשור ולחבר את כל האלמנטים יחד.

מתוך פרוייקט: דירה שמחה ומטריפה

שלב 4 -מסגור התמונות

בחרי מסגרות התואמות את הנושא או הסגנון שבחרת . תוכלי לבחור במסגרות תואמות כדי לייצר מראה אחיד או לערבב סגנונות שונים לתצוגה אקלקטית יותר. אם את רוצה לשוות לקיר משפחה מראה קלאסי ונקי תוכלי למצוא ב"איקאה" מגוון מסגרות בצבעים ניטרליים במחיר שווה לכל כיס. מסגרות קיר משפחה בסגנון וינטאז' או כפרי תוכלי למצוא בחנות בשם "ONE PIECE " או בחנות בשם "קרנושקה". ואם אתן רוצות ליצור קיר משפחה בצורה קלילה ומהירה גם אתר "לופה" מציע אפשרויות טובות ובהזמנה אונליין.

שלב 5 - צרי פריסה לפני תלייה

לפני תליית המסגרות, תכנני את הפריסה של הקיר משפחה. חשבי – האם את רוצה שהן יופיעו בסדר כרונולוגי? איזה תמונות את רוצה שיהיו מרכזיות יותר? איזה מהן את רוצה שימשכו את העין ראשונות? פרסי על השולחן דף לבן ברוחב קיר המשפחה אותו את מתכננת וסדרי עליו את המסגרות כדי לדמיין איך הן ייראו יחד. התחילי מנקודת עיגון אחת או שתיים והתקדמי משם. נסי סידורים שונים עד שתמצאי את הסידור שאת הכי שלמה אתו. סמני את מיקום המסגרות על הדף באמצעות עפרון וכתבי איזו תמונה יש בכל אחת מהמסגרות. השתמשי בסרט מדידה כדי להבטיח שהמסגרות מרווחות באופן שווה (מומלץ בין 5-7 ס"מ).

שלב 6 - תליית המסגרות

לאחר שסיימת את הפריסה של קיר המשפחה, הגיע הזמן לתלות את המסגרות על הקיר. השתמשי בדף הנייר עליו סימנת את המיקומים ותלי אותו במרכז הקיר באמצעות נייר דבק קל להסרה (מסקנטייפ לצביעה או וואשי טייפ). סמני את מיקום המסמרים על הקיר באמצעות עפרון והתחילי בתליה. 

שלב 7 - הוסיפי אלמנטים דקורטיביים

שדרגי את קיר המשפחה שלכם על ידי הוספת אלמנטים נוספים שמשלימים את הנושא שבחרת. זה יכול להיות שלט עץ עם ציטוט משמעותי, מראה קטנה, עציץ או פריט תליה שאת אוהבת במיוחד. אלמנטים כאלה יוסיפו עניין לקיר ויהפכו אותו לייחודי ואישי.

שלב 8 - עדכני ותחזקי את הקיר באופן קבוע

הזמן חולף, המשפחה גדלה וזיכרונות חדשים נוצרים. זכרי לעדכן את קיר המשפחה שלכם בתמונות ובמזכרות חדשות ולרענן אותו מעת לעת. התמידי לעשות זאת ותצליחי בכל פעם ליצור סביב הקיר תחושת חיבור והכרת תודה על האהבה והיחסים בתוך המשפחה. 


יצירת קיר משפחה זוהי דרך מיוחדת ואישית לחגוג את הסיפור הייחודי של המשפחה שלך וליצור חלל משמעותי ומושך בתוך הבית. כמעט ואין בית שאני מעצבת עבור משפחה שאין בו כזה קיר וגם לך אני ממליצה בחום ליצור אחד כזה. 


אשמח לשמוע ממך בתגובות מה את חושבת והאם עשיתי לך חשק ליצור גם אצלך בבית קיר משפחה ? :) 

ניסית הכל וזה לא עבד? אפשר לקבוע איתי פגישת ייעוץ ממוקדת שתעשה לך סדר בכל הקירות בבית ובכל דבר שאת מתקשה ליישם באופן עצמאי.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.